Nerdy Nocą #9 Biznes, śmierć i fizyka

Dzisiejszej nocy przygotowujemy z Jackiem prelekcję na temat innowacji w grach komputerowych. Specjalnie dla Was udało nam się zmieścić półgodzinną prezkę w półtorej godziny!

Przygotowania

Przez minutę rozmawiamy o pornografii z lat 70. zeszłego wieku, po czym rozważamy swoją przyszłość jako prelegentów[1]. (Przepraszam za jakość dźwięku na początku, mikrofon mi się przekręcił). W co się ubrać? Jak przedstawić temat we dwójkę? Co to znaczy -- być specjalistą? Staramy się nie rozmawiać o podręczniku Inżynierii Gier[2], ale wszystko nam się kojarzy.

Innowacyjne interfejsy

Gałką do PS Move przeprowadzamy przez krótką historię rewolucyjnych kontrolerów do konsol. Co to jest killer app? (O jakich zapomnieliśmy? Piszcie w komentarzach!). Co się dzieje, kiedy ekskluziw wychodzi na inne platformy? Które killer appy to w gruncie rzeczy one trick ponies?

Na przykładzie machania mieczem omawiamy wdrażanie akcji w grach. Zastanawiamy się, dlaczego Kinect i Move tak szybko oklapły. 

Wracamy do roku 2015. Omawiamy, dlaczego Nintendo jest sympatyczne (m.in. na przykładzie Splatoon[3]), jak wygląda życie po życiu Kinecta oraz porównujemy Raving Rabbids[4], wielki cichy przebój Ubisoftu, z intelektualnymi walorami Assassins Creed.

Płynnie przechodzimy do VR i rozważamy zastosowania HoloLens.

No cóż, że ze Szwecji

Dlaczego Minecraft[5] jest taki brzydki i co z tego wynika (oraz co może być na końcu świata)? Przybliżamy historię powstawania gry.

Ile zapłacił za niego Microsoft i po co? Dlaczego nie byli w stanie zrobić takiej gry samodzielnie? Żeby odpowiedzieć na te pytania, przyglądamy się, jakie gry istnieją, a jakich brakuje.

Innowacyjne metody

Do czego nie starcza nam matematyki? Innowacje technologiczne (na przykładzie telefonu) kontra innowacje metod. 

Na czym polega innowacja w grach? I kto za to zapłaci? Jak świat się o tym dowie? (To jest istota naszej prezki, więc nie spojluję).

© materiały graficzne / myzyczne pochodzą od: