Nerdy Nocą #3 Robienie gier dniem i nocą (cz. 1/2)
Smaczki i sekrety branży
W jaki sposób duża firma decyduje, jakie gry produkować? Jak odwołuje się do swoich grup docelowych? Jakie warunki formalne musi spełniać gra, żeby się ukazać? Jakie mechanizmy w grach nie są widoczne gołym okiem? Dlaczego w iksboksowych multiplejach jest szambo?
Obgadujemy (kolejność przypadkowa) EA, Ubisoft, PCF, Microsoft, Bayonettę, Bulletstorm. Rozmawiamy trochę o konferencjach branżowych, przelatujemy przez prasę grową, roztrząsamy różnice między entuzjazmem a krytyką.
Jacek przedstawia serwisy, na których można znaleźć wartościowe treści dla zaawansowanych. [1] [2] [3] (teraz woła, że zapomnieliśmy jeszcze o jednym: "To jest bardziej hardkorowa rzecz niż wszyscy, o których wspomniałem, razem wzięci!"[4]).
Na koniec apetyczne rozważania o tym, jakiego rodzaju artystą jest projektant(ka) gier komputerowych, oraz o zaletach zespołów mieszanych.
Autorzy i rubryki wymienione w odcinku
Jim Sterling [5], Yahtzee Croshaw [6], Experienced Points [7], Susan Arendt [8], Russ Pitts [9], Extra Credits [10] oraz polygonowy artykuł o Polsce [11].
Niebawem zapraszamy do posłuchania drugiej części rozmowy, gdzie robi się trochę bardziej kameralnie, m.in. wejdziemy głębiej w kwestie projektowania gier oraz zastanowimy się, kiedy gry staną się dojrzałym medium.
A, zapomniałabym. Na samym początku rozmawiamy o pączkach i Czelabińsku [12] (na tej stronie polecam także felietony wszelkie).
Zdjęcie Jacka (c) Piotr Kucharski, zdjęcie Kaji (c) Michał Krawczyk. Elementy muzyczne pochodzą z utworów Piotra Bendyka, można je ściągnąć w całości na stronie xtd.evil.pl
© materiały graficzne / myzyczne pochodzą od:
Linki do materiałów źródłowych
- [ 1 ] - Gamasutra
- [ 2 ] - The Escapist
- [ 3 ] - Polygon
- [ 4 ] - Critical Distance
- [ 5 ] - Jim Sterling
- [ 6 ] - Yahtzee Croshaw
- [ 7 ] - Experienced Points
- [ 8 ] - Susan Arendt
- [ 9 ] - Russ Pitts
- [ 10 ] - Extra Credits (youtube)
- [ 11 ] - Polygonowy artykuł o Polsce
- [ 12 ] - Czelabińsk (gra)