Nerdy Nocą #3 Robienie gier dniem i nocą (cz. 1/2)

Nerdy Nocą #3 Robienie gier dniem i nocą cz. 1/2
Tę noc poświęcamy grom komputerowym z punktu widzenia doświadczonego autora. Audycja nadaje się zarówno dla zaawansowanych, jak i początkujących graczy.

Smaczki i sekrety branży

W jaki sposób duża firma decyduje, jakie gry produkować? Jak odwołuje się do swoich grup docelowych? Jakie warunki formalne musi spełniać gra, żeby się ukazać? Jakie mechanizmy w grach nie są widoczne gołym okiem? Dlaczego w iksboksowych multiplejach jest szambo?

Obgadujemy (kolejność przypadkowa) EA, Ubisoft, PCF, Microsoft, Bayonettę, Bulletstorm. Rozmawiamy trochę o konferencjach branżowych, przelatujemy przez prasę grową, roztrząsamy różnice między entuzjazmem a krytyką.

Jacek przedstawia serwisy, na których można znaleźć wartościowe treści dla zaawansowanych. [1] [2] [3] (teraz woła, że zapomnieliśmy jeszcze o jednym: "To jest bardziej hardkorowa rzecz niż wszyscy, o których wspomniałem, razem wzięci!"[4]).

Na koniec apetyczne rozważania o tym, jakiego rodzaju artystą jest projektant(ka) gier komputerowych, oraz o zaletach zespołów mieszanych.

Autorzy i rubryki wymienione w odcinku

Jim Sterling [5], Yahtzee Croshaw [6], Experienced Points [7], Susan Arendt [8], Russ Pitts [9], Extra Credits [10] oraz polygonowy artykuł o Polsce [11].

Niebawem zapraszamy do posłuchania drugiej części rozmowy, gdzie robi się trochę bardziej kameralnie, m.in. wejdziemy głębiej w kwestie projektowania gier oraz zastanowimy się, kiedy gry staną się dojrzałym medium.

A, zapomniałabym. Na samym początku rozmawiamy o pączkach i Czelabińsku [12] (na tej stronie polecam także felietony wszelkie).

Zdjęcie Jacka (c) Piotr Kucharski, zdjęcie Kaji (c) Michał Krawczyk. Elementy muzyczne pochodzą z utworów Piotra Bendyka, można je ściągnąć w całości na stronie xtd.evil.pl

© materiały graficzne / myzyczne pochodzą od: