Nerdy Nocą #3 Robienie gier dniem i nocą (cz. 2/2)
Jak zostać twórcą gier
Jaki rodzaj ludzi Jacek widzi w swoim zespole? Obgadujemy normy kulturowe, które mają wpływ na wszechstronny samorozwój, a także, dość obszernie, polską edukację. Jakie jest ryzyko związane ze zmianą zawodu? Jak dostać się do (zamkniętego środowiska) branży growej, gdy jest się grafikiem albo programistą?
Projektowanie gry
Szczegółowo omawiamy, czym zajmuje się projektant, na przykładzie Czelabińska[1]. Rozkładamy projekt na czynniki pierwsze: technologia, mechanika, koncepcja, wyzwanie, akcja, nagradzanie gracza, patterny, dynamika gry, estetyka.
Co to znaczy, że gra jest trudna? Jakie gry są dla wszystkich? Jak działają konwencje i skąd się wzięły? Dlaczego gry stają się coraz łatwiejsze?
Nawiasem mówiąc, piractwo wychowało nam znakomitych programistów! Rozmawiamy o scenie komputerowej, konsolach i ograniczeniach sprzętowych.
O grach jako przedmiocie kontrowersji
Na koniec zastanawiamy się, o co chodzi w dyskusjach nad tym, czy gry to sztuka, czy powodują przemoc wśród młodzieży oraz kiedy gry będą dojrzałym medium.
Z gier wspominamy (kolejność przypadkowa) Tetris, Antichamber, Dynablaster, Galagę/Warblade, Fez, Heavy Rain, Gone Home, Crash Bandicoot, Goblins, Monkey Island i parę innych.
Cały wywiad z Magdaleną Cielecką -- mówi, jak pisać o grach, jak wygląda praca project managera w firmie produkującej gry, jak mogą wyglądać studia i praca naukowa związane z grami -- można w 10 minut obejrzeć na youtube[2].
Ratunku!
Do następnego odcinka potrzebujemy Twojej pomocy -- napisz, jakie gry Twoim zdaniem wyszły z konwencji albo wniosły coś nowego. Mogą być stare, mogą być świeżutkie.
Zdjęcie Jacka (c) Piotr Kucharski, zdjęcie Kaji (c) Michał Krawczyk. Elementy muzyczne pochodzą z utworów Piotra Bendyka, można je ściągnąć w całości na stronie xtd.evil.pl
© materiały graficzne / myzyczne pochodzą od:
Linki do materiałów źródłowych
- [ 1 ] - Czelabińsk
- [ 2 ] - Wywiad z Magdaleną Cielecką