Rzeczywistość wirtualna

Wirtualna rzeczywistość od lat fascynowała twórców sci-fi. Bardzo często można było też usłyszeć głosy że jesteśmy już o krok od spełnienia tego marzenia. Niestety głosy te słyszymy od co najmniej 10 lat, a rychłego upowszechnienia się VR na razie nie ma się co spodziewać. Jednak nowo powstające technologie dają świeżą nadzieję, budzą też nowe pytania. O tym wszystkim i nie tylko, w tym odcinku.

Co w odcinku

Prawdziwa wirtualna rzeczywistość jest oczekiwana jak Święty Grall przez wszystkich fanów sci-fi. Prawdopodobnie będzie następnym wielkim skokiem w rozwoju Ludzkości. Czy jesteśmy coraz bliżej? Być może... Po latach zastoju pojawiają się wreszcie nowe ciekawe projekty i pomysły. Takie jak Oculus Rift [1] i Onmi [2] dają nadzieję na rychły rozwój VR (Virtual Reality) w grach, cyfrowej rozrywce, a z czasem też innych dziedzinach ludzkiej aktywności.

Czy jesteśmy na to gotowi? Gry MMO takie jak Minecraft [3], Second Life [4], Eve Online [5] czasem wskazują nam możliwe problemy, takie jak np. łatwość uzależniania się niektórych jednostek od świata wirtualnego. Tym bardziej że wraz z postępem technologicznym [6] kreowane komputerowo światy stają się coraz bardziej realne.

Jakie jeszcze pytania i wyzwania stawia przed nami VR? A może analogie sięgają aż do naszego realnego świata? Czy na pewno realnego? Zapraszamy na ten odcinek netcastu DEKOMPRESOR.

Więcej linków

Zapraszamy Was do oglądania i komentowania odcinka bezpośrednio na YouTube, tam też [7] znajdziecie komplet linków (plus bonus) do odcinka.

© materiały graficzne / myzyczne pochodzą od: